Dopad alba

back21

The Game: “The Documentary jsem neslyšel pět let. Je to jako byste se doma celej den dívali na svoje fotky. Poslouchám Ready To Die, The Blueprint a Makaveli, všechno tohlo, Straight Outta Compton, ale nejsem svůj fanoušek. Já jsem já, nikdo jinej a pořád budu a proto mě nikdo úspěšně nezesměšnil nebo zdissoval, protože to nejde. Já jsem člověk a nezměním se. Jsem ten kluk z Change of Heart, jsem ten, kdo zmlátil Ras Kasse. Ten týpek, co měl beef s Fiftym a co má tři platinový alba a bude mít čtyři. Já jsem ten, kdo vydal The Documentary.”

Mike Lynn: “Problém mezi 50 Centem a Gamem je opravdu jednoduchej. Fifty říkal, že se postaral o to, že z Gamea je hvězda. A Game zase říkal, že není a to je celej problém, jak si myslím já, kterej oba znám. Z pohledu fanouška nezáleží na tom, kdo ty songy napsal, Game je uveden jako interpret. Game se na Fiftyho díval jako že, ‚Ty jsi mě neupsal, to Mike jo. Kvůli tobě nejsem u Aftermath. Podporuju G-Unit, ale ne kvůli tobě. Neměl si nic do činění s mojí smlouvou. Pomohl jsi mi prorazit, pomohl jsi mi udělat hity, ale nejseš za mě zodpovědnej jako za interpreta.‘ A tehdy se Fiftymu zdálo, že nedostává dost uznání za svou pomoc a Fifty zase nerepektoval Gamea jako rappera předtím, než se k tomu dostal Fifty a tady se to pokazilo. Vztah se rozpadl a dělo se tak už od klipu Hate It or Love It. Fifty s Gamem nesouhlasil, protože se stával hvězdou.

Musím říct, že Game je dnes úplně stejnej, jako když jsem ho potkal poprvé. Důvod, proč jsme mu dali smlouvu, byl kvůli jeho aroganci ve své schopnosti. Takže jsem se nedivil, když se takhle choval. Věděl jsem, do čeho jdu. Je to jako když si chlap vezme děvku a potom se diví, že se chová jako děvka [smích]. Když lidi říkali, že je namyšlenej a tak, tak to bylo proto, že chtěl být odlišnej. Já jsem ho přijal takovýho, jakej je. Nikdy se neztozožnil s celou G-Unit situací, protože v G-Unit nikdy nechtěl být. Neměl v sobě tu spolehlivost. Dělal to kvůli mně, Jimmymu a Dremu. Když na někom vyděláváte, tak mu neprokazujete laskavost. Když pro mně něco uděláš, tak mi pomáháš. Je za tím úplně jiná mentalita.”

Sha Money XL: “V G-Unit jsme byli soběstační a to bylo pro Gamea špatně. Management a hudba byla jako 360 dealy ještě v době, kdy tyhle věcy nebyly vůbec oblíbený. Takže když máte pod sebou lidi, kteří začnou být nespokojení, tak jejich ego roste s tím, jak roste jejich popularita. Cítí, že se zaslouží více a všichni si tím projdou. Nezajímá mě, co vám řekli ostatní, ale pokud jsou pod jiným rapperem, tak si tím vždycky projdou. Já jsem byl schopnej to ovládnout a zůstat pozitivní a mezi šéfem Fiftym a lídry moji crew nebylo žádný napětí. Ale Game měl svoji crew a svůj vlastní management a ti chtěli dělat svoje věci. Někdy, když se rozdělíte, tak můžete vydělat víc peněz.

Viděl jsem, jak se to zvětšuje. protože začal rušit schůzky a turné, který sám vytvořil. Jednou mi volá z Londýna a byl z něčeho strašně nasranej, tak jsem mu říkal ať se uklidní. Říkal mi, ‚Budu Hurricane, vrátím se jako Hurricane Game.‘ Bylo to jako by mě před něcím varoval. Tak jsem Fiftymu řekl, že už nějak brzo mu roste ego. Ale Fifty už to tak nějak nevnímá, protože to vidí u každýho. Všichni to dělají. V jednom bodě každýmu naroste sebevědomí až moc. Takže se tím nijak netrápil a ani se s ním o tom nebavil, aby to udržel v nějakým stavu, což by jako vůdce měl. Dlouho se spolu nebavili a Game tak měl dost času na to, aby se vzbouřil. Když se vrátil z promo turné z Londýna a získali jsme čísla za prodej v prvním týdnu, takže on byl ten pán, tak přijel do New Yorku a tehdy to všechno začalo. Tam vznikl ten slogan Hurricane Game. Přišel s bouří a všema sračkama, divadlem a tehdy se to rozpadlo a začalo se bojovat.”

Angelo Sanders: “Musí pochopit, čím si Game prošel. Bylo mu dvaadvacet, byl v pěstounské pěči, rozvrácená rodina, zneužívání, znásilnění jeho sestry a to bláznovství kolem, že je tu s Drem a všichni ho milují. Lidi říkají, že umí rapovat jenom o jiných lidech, ale on umí tolik jiných věcí. Byl jenom mimo z toho, že tihle lidi teď jsou jeho vrstevníky. Staral se o něj Dre, takže už od začátku ho všichni přijímali. Ve dvaadvaceti letech ti Busta Rhymes říká, jak dobrej seš? Klukovi z Comptonu? A celou tu dobu byl zahránce západu, protože Snoop už nějakou dobu nevydal důležitý album a lidi chtěli něco novýho, svěžího. Takže když lidi slyšeli jeho mixtapy, tak mu dali tu nálepku ‚spastiel západu‘. To je celkem velkej tlak na tak mladýho kluka z Comptonu. Ale on to zvládl a od té doby je opravdovej umělec. Na tom albu musel najít rozdíl mezi tým, být černoch z ulice a být umělcem. A to je kouzlo The Documentary. Překročil to, o čem mluví, čím by mohl být a odkud je a stal se něčím větším než byl.

Je to Gameovo album. 50 se na něm podílel, protože byl nejžádanější a prodával to album. Byl tam jako host, byl v klipu a nebýt jeho, Eminema a Dreho, tak se na to album dnes nedívá stejně. Ve správnej čas jsme byli se správnýma lidma na správným místě. Ale už od začátku chtěl být Game sám sebou. Situace s G-Unit pro něj byla trochu vynucená, ale abyste si nemysleli, tak ji plně přijal. Ale G-Unit pro něj nebyla hlavní, Dre a Aftermath byli. O to se staral, takže když mu Dre řekl, aby se spojil s 50 a udělali pecky, tak byl pro. Mohl říct ne, ale co byste udělali na jeho místě? Budete postávat a čekat jako všichni ti lidi od Dreho? Fifty zrovna prodal deset milionů alb, tak jak byste s ním mohli nejít? Nebylo ten vztah nebyl tak osobní, jak to měl Fifty s Banskem a Tonym. Tohle byl spíše obchodní tah, kterej moc nevyšel. Ale sakra, oni mohli být The Beatles.”

Marsha Ambrosius: “Jsou určití lidí, které jsem potkala, s nimiž budu kdykoliv pracovat a Game je jeden z nich. Vždycky jsme si k sobě našli cestu. Udělali jsme Why You Hate The Game a Hustlers a on je zase na několika mých věcech. Je to skoro jako bysme byli skupina [smích]. Máme dost materiálu na EP. A Game je super, miluju ho až do hrobu.”

Dre z Cool & Dre: “Gamea považuju za rodinu. Zajímám se o jeho děti, kariéru i to, jak se mu daří. Považujeme ho za svýho bráchu.”

Buckwild: “Lidí vidí Gamea jako gangsta rappera, ale má i druhou stránku, kde poznáte, že je to vážně super člověk. Asi je to o tom, na které části hřiště s ním chcete být. Můžete tomu říkat část Jayceona a ne část Gamea.”

Zpět: Like Father, Like Son

Zpět na úvod

1 komentář na „Dopad alba“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *